Get Adobe Flash player

Gépjármű tömítések

 

WEBÁRUHÁZ << klikk ide

 

Egyedi tömítések gyártása!

Egyedi tömítések gyártása

Gasket Cutting

Tömítésgyártás hozott minta alapján

Hozott minta alapján, minimum 2 óra, maximum 48 óra elteltével kézhez veheti. 
A tömítések gyártása érkezési sorrendben történik! 
Megértésüket köszönjük. 
Tömítésgyár

Veterán hengerfejtömítés. 
Speciális gépünk segítségével bármilyen alakzatot kivágunk, és bármilyen alakzatot be is peremezünk.

MOLOTOV 4 hengeres hengerfej tömítés
 


A képen látható hengerfejtömítést, hozott hengerfej alapján lett gyártva. Az eredeti minta elszakadt.

Speciális 6 hengeres, versenyautó hengerfejtömítés.

 

MTZ, IFA W-50, SUPER-50, KAMAZ tömítések
Osztott 6 hengeres hengerfej tömítés

A kép alsó részén a régi, a felső részén az általunk gyártott két darab hengerfej tömítés látható.
 
 

Bármilyen alakos síktömítést kivágunk. 
Gasket Cutting
 
 

Hathengeres aggregátor hengerfej tömítés rézborítással.
 
 

Parafa tömítés vágás. 
Szelepfedélhez, olajteknőhöz. 
A képen egy 4 mm vastagságú parafalemezből készült szelepfedél tömítés vágása látható. 
Anyagtakarékosság, gyorsaság, pontosság, kedvező árak! 

Gasket Cutting
 
Filcből gyártott tömítések gyártása
 
 
Ez is CNC munka.
 
 
Gumilemez vágás 20 mm vastagságig. 
 
 

Tömítések sorozatgyártása 
Gasket Cutting
 
 

Perem-, tömítés-, egyéb alkatrészek sorozatgyártása 
Gasket Cutting
 


T25 motor tömítő garnitúra

 

 


MTZ motor tömítés garnitúra

 

 


MTZ váltó tömítő garnitúra <<

 

MTZ kipufogó tömítések <<

 

 

 

Mozdony hengerfej tömítés<<

 

M44 mozdony Ganzjendrosik 170/240 hengerfej tömítés. 

Alul a régi minta, fölül az új tömítések láthatók. (rendeléshez katt a képre!) 


Hengerfej tömítésről: 

A hengerfejtömítés fő feladata, hogy két különböző anyagú fém öntvény közt szivárgásmentes tömítést alakítson ki. Ez egy igen fontos alkatrész. 

Nemcsak a hő tágulás és a felületi megmunkálásból adódó apró hibák kiegyenlítése a feladata, hanem a víz és olaj csatornák illetve az égéstér elválasztása is, mivel mindegyik keresztül áramlik rajta. 

Ezen felül a biztosíték szerepét is kénytelen magára vállalni. A hengerfej, dugattyú, blokk illetve hengerfejtömítés négyesben a leggyengébb láncszem. Ha valami balul üt ki, ideális esetben a tömítés látja kárát. 
Ezzel megmentve a dugattyút. 

Továbbá a kompresszióra is hatással van. Magasabb tömítés növeli, az alacsonyabb, pedig csökkenti a kompressziót. 

Legyünk körültekintőek, amint a gyáritól eltérő tömítés vastagságot alkalmazunk, mert megváltoztatjuk az égéstér alakját, ez azt eredményezheti, hogy a robbanás frontja nem a gyár által tervezett irányba és ütemben fog terjedni. 

Több lóerőnyi különbséget és egy környezetvédelmi kategóriaugrást is eredményezhet ugyanakkor lökettérfogat mellet. 

Kis változások nem jelentenek nagy problémát, főleg, azért mert az autógyárak is számítanak a motor szétszedésére, és mint mindenben, ebben is van némi ráhagyás. 

Amikor felsíkoltatjuk a hengerfejet vagy a blokkot, az anyagveszteséggel jár, ami elvesz az új tömítés vastagságából. 

A tömítés vastagsága növeli, vagy csökkenti a vezérmű szíj útjának a hosszát. 
A szívó motorok esetében célszerű a gyári után, vékonyabb tömítés alkalmazása, ami viszont azért veszélyes, mert nem biztos, hogy megfelelően ellátja feladatát. Inkább a síkolással csökkentsük a távolságot, viszont ezt sem lehet a végtelenségig alkalmazni. 

A hengerfejen jelezve is van ennek határa, amikor már nem lehet tovább síkolni. Ami a turbós változatot illeti, itt a vastagabb tömítés a jó, viszont ezt is csak körültekintően. 

Miért is van szükség erre? A hengerfejtömítést több hatás is éri egyszerre. Ezek például, a hőterhelés és az abból adódó hő tágulás miatti mechanikai behatások; a víz és az olaj által okozott eróziószerű kémiai folyamatok, amik a hő hatására nyílván fokozódnak; hatalmas nyomás értékek a henger belső oldalán. 

A tömítés anyaga megfelelő formára préselt azbesztmentes növényi rostokból álló anyag, melyen, a kritikus helyeken, hengerek, olaj és vízvezetékek furatai fémlemezzel erősítenek meg. 


Összeszerelés: 

- mielőtt összerakjuk újra a motort, mindenképpen a hengerfejet vigyük el egy gépműhelybe vizsgáltassuk be és ha szükséges síkoltassuk fel. 
Minimum gyári vastagságú tömítést használjunk. Azért, mert a túl vékony tömítés nem veszi fel az egyenetlenségeket és a hengerfejcsavarok meghúzásakor akár a hengerfej is elrepedhet. 

Mindig új hengerfej csavarokat használjunk az összerakáshoz. 
Távolítsuk el az égéstérből, a hengerfejre lerakódott szennyeződéseket. 
Különös tekintettel ügyeljünk a lehúzási nyomatékokra és tartsunk több óra szünetet a lépések közt.

 


Mozdony tömítések

Videó Török és Társai Kft.

Nyitva tartás

Hétfőtől péntekig 8°°-12°°; 13°°-16°°
(Ebéd időben elérhetetlenek vagyunk. Megértésüket köszönjük)
Szombat, vasárnap zárva!
 

Kapcsolat

Török és Társai
Tömítésgyártó és Szolgáltató Kft. 
4200 Hajdúszoboszló, Baross u. 4. 
Telefon: 52/363-390
torok@netform.hu 

Szállítási feltételek

Közösségi oldalak