Egy tömítés miatt nem állhat meg az élet!
Kérdések és válaszok:
- Mennyi idő alatt készül el az egyedi tömítés?
Megrendeléseit igyekszünk a legrövidebb határidő alatt teljesíteni, melynek határideje a megrendelt mennyiségtől, és egyéb vállalt munkáinktól függ. Hozott minta alapján, minimum 2 óra (az egyszerűbb tömítések), maximum pár napon belül kézhez veheti.
A bonyolultabbak, pl. hengerfej tömítések elkészülési ideje 3-4 nap! + GLS szállítási nap.
Kérjük, érdeklődjön a lehetőségekről.
- Hogyan rendelhetek?
Megrendelését eljuttatja hozzánk személyesen, telefonon, e-mail-ben, vagy futárral, postai úton. Ha a futárt, postai küldést választja, kérjük, a mintával mellékelje pontos számlázási, szállítási címét és telefonszámát. Minden esetben szeretnénk visszahívni! Telefonszám megadása nélkül nem tudjuk visszahívni egyeztetés miatt, ezért nem is tudjuk elkezdeni tömítése gyártását!
- Mi alapján tudnak egyedi (minta utáni) tömítést készíteni?
A régi tömítést használjuk mintának, vagy ha ez nincs, akkor a megfelelő alkatrészt, amire tömítést kell leadni (mintának) és erre készül el a tömítés. Műszaki rajz alapján, (pdf. Dxf. Dwg.) illetve egyszerűbb pl. karima tömítések esetén pontos méret leadásával is lehetséges a rendelés.
Mikor és hol vásárolhatok Önöknél?
Üzletünk nyitva tartása: Hétfő - Péntekig: 08:00 -12:00 13:00 – 16:00 Szombat - Vasárnap: ZÁRVA
Címünk: 4200 Hajdúszoboszló, Baross utca 4.
70-298-1356
E-mail elérhetőségünk: az oldal jobb felső sarkában!
A gyártás érkezési sorrendben történik!
Megértésüket köszönjük.
Áraink 90 %-os tájékoztató jellegűek, pontosabb árakat a minta szemrevitelezése után tudunk mondani !
A minőség biztonság, nyugalom!
Válassza a minőséget!
Hengerek száma | Fogyasztói bruttó ár |
---|---|
1 hengeres 100x100 mm nagyságig
|
11.430 Ft |
1 hengeres 150x150 mm nagyságig
|
13.970 Ft |
1 hengeres |
15.240 Ft |
2 hengeres | 17.780 Ft |
3 hengeres | 23.495 Ft |
4 hengeres | 26.035 Ft |
5 hengeres | 29.210 Ft |
6 hengeres (egyben) | 38.100 Ft |
8 hengeres (egyben) 45.720 Ft | |
Rendelhető anyagvastagságok:
|
0,8mm; 1mm; 1,2mm; 1,5mm, 1,8mm; 2mm |
Hengerek száma |
Fogyasztói BRUTTÓ ár |
||
---|---|---|---|
1 hengeres 100x100 mm nagyságig
|
14.097 Ft |
||
1 hengeres 150x150 mm nagyságig
|
17.145 Ft |
||
1 hengeres |
20.320 Ft |
||
2 hengeres |
21.590 Ft |
||
3 hengeres |
30.480 Ft |
||
4 hengeres |
33.020 Ft |
||
5 hengeres |
38.100 Ft |
||
6 hengeres (egyben) |
50.800 Ft |
||
0,2 mm-es lágy vörösrézlemez borítással
|
|||
Egyoldalon borított anyagvastagságok: |
1mm; 1,2mm; 1,4mm ; 1,7 mm; 2mm; 2,2mm |
||
Mindkét oldalon borított anyagvastagságok: |
1,2mm; 1,4mm; 1,6mm; 1,9mm, 2,4mm |
Motorit 450 °C anyagból gyártva < |
|
---|---|
Torokszám
|
Fogyasztói BRUTTÓ ár |
1 torkú | 5.080 Ft |
2 torkú | 7.620 Ft |
sortömítés | 8.890 Ft |
Rendelhető anyagvastagságok:
|
1mm; 1,2mm; 1,5mm, 1,8mm; 2mm |
Motorit 450 °C RÉZBORÍTÁSOS, vagy ACÉLBORÍTÁSOS anyagból
|
|
Torokszám
|
Fogyasztói BRUTTÓ ár |
1 torkú | 6.350 Ft |
2 torkú | 8.890 Ft |
sortömítés | 12.700 Ft |
Egyoldalon borított anyagvastagságok: |
1,2mm; 1,4mm ; 1,7 mm; 2mm; 2,2mm |
Mindkét oldalon borított anyagvastagságok: |
1,4mm; 1,6mm; 1,9mm, 2,4mm |
Motorit 450 °C specifikáció
A termék lényeges tulajdonságai (szabatos műszaki adatokkal, mérési eredményekkel):
Maximális hőmérséklet: 450 ºC
Maximális nyomás: 150 bar
Összenyomhatóság(ASTM F 36 J): 14 ± 3 %
Visszarugózás(ASTM F 36 J): min. 45 %
Illesztés (150 ºC, 20 MPa, 20 h ≤ 7 %
Eszköz: Elrostat)
Vastagság ingadozás (ASTM F 36 J)
(B ASTM 5 h, 150 ºC – os olajnál ≤ 10 %
Vastagság ingadozás B ASTM
5 h, 23 ºC – os folyadéknál (ASTM F 146) ≤ 8 %
Vastagság ingadozás ASTM 5 h
Hűtőfolyadéknál (ASTM F 146) ≤ 15 %
Súlyveszteség (DIN 52 911) ≤ 20 %
(mm): 0,8; 1; 1,2; 1,5; 1,8; 2,0 mm (tűrés ±10%)
Tömítések gyártása nagy sorozatú és egyedi tömítések:
- kompresszorok (csavar, lég, dugattyús, troli)
- targoncák (Molotov, Perkins,Toyota stb...)
- csónakmotor
- motorcsónak
- alkatrészek
- motorkerékpárok (főleg veterán)
- autóbuszok, teherautók, személyautók,
- teherautók MAN, Mercedes, RÁBA
- mozdony tömítések DHM-6, DVM-6, DVM-8, DHM-5, DHM-7, DVM-14, M62, DVM-10, DVM-10,2 Siemens Desiro, NOHAB, C–50, M44 Ganzjendrosik 170/240
- munkagépek tömítései T174 Weimar Hanomag
- motoros fűkaszák tömítései
- motoros láncfűrészek tömítései
- quad tömítések
- szivattyú tömítések, ipari és nem ipari
- versenyautók (tuningolt, speciális) vastagság max.:2,2 mm
- traktorok MTZ, Utus, K25, Super-50, 56-11, 60-11
- japán kistraktor, kínai kistraktor tömítések Shibaura, Kubota, Yamar, Hinomoto, Mitsubishi, Iseki
- repülőgépek tömítései
- harci jármű tömítések KRAZ, Ural, Csepel, BTR-80, MAZ-537, Tankok, T34, T55/A, VT 55, ZIL 131, Ural 44202, Ural-375, GAZ 66, BMP-1 LÖVÉSZPÁNCÉLOS, Prága V3S, jeep MB/GPW, UAZ, KAMAZ, ROBUR, PSZH, BAT-M, PTSZ-M, VT55 Bika, BRDM2, BTR 60, BTR60 PU2, FUG, VPV stb.. tömítések minta alapján
Hengerfej tömítésről hasznos információk:
A hengerfej tömítés fő feladata, hogy két különböző anyagú fém öntvény közt szivárgásmentes tömítést alakítson ki. Ez egy igen fontos alkatrész.
Nemcsak a hő tágulás és a felületi megmunkálásból adódó apró hibák kiegyenlítése a feladata, hanem a víz és olaj csatornák illetve az égéstér elválasztása is, mivel mindegyik keresztül áramlik rajta.
Ezen felül a biztosíték szerepét is kénytelen magára vállalni. A hengerfej, dugattyú, blokk illetve hengerfejtömítés négyesben a leggyengébb láncszem. Ha valami balul üt ki, ideális esetben a tömítés látja kárát.
Ezzel megmentve a dugattyút.
Továbbá a kompresszióra is hatással van. Vastagabb tömítés = nagyobb káros tér, tehát kisebb kompresszió, vékonyabb tömítés kisebb káros tér, nagyobb kompresszió.
Legyünk körültekintőek, amint a gyáritól eltérő tömítés vastagságot alkalmazunk, mert megváltoztatjuk az égéstér alakját, ez azt eredményezheti, hogy a robbanás frontja nem a gyár által tervezett irányba és ütemben fog terjedni.
Több lóerőnyi különbséget és egy környezetvédelmi kategóriaugrást is eredményezhet ugyanakkor lökettérfogat mellet.
Kis változások nem jelentenek nagy problémát, főleg, azért mert az autógyárak is számítanak a motor szétszedésére, és mint mindenben, ebben is van némi ráhagyás.
Amikor felsíkoltatjuk a hengerfejet vagy a blokkot, az anyagveszteséggel jár, ami elvesz az új tömítés vastagságából.
A tömítés vastagsága növeli, vagy csökkenti a vezérműszíj útjának a hosszát.
A szívó motorok esetében célszerű a gyári után, vékonyabb tömítés alkalmazása, ami viszont azért veszélyes, mert nem biztos, hogy megfelelően ellátja feladatát. Inkább a síkolással csökkentsük a távolságot, viszont ezt sem lehet a végtelenségig alkalmazni.
A hengerfejen jelezve is van ennek határa, amikor már nem lehet tovább síkolni. Ami a turbós változatot illeti, itt a vastagabb tömítés a jó, viszont ezt is csak körültekintően.
Miért is van szükség erre? A hengerfej tömítést több hatás is éri egyszerre. Ezek például, a hőterhelés és az abból adódó hő tágulás miatti mechanikai behatások; a víz és az olaj által okozott eróziószerű kémiai folyamatok, amik a hő hatására nyilván fokozódnak; hatalmas nyomás értékek a henger belső oldalán.
A tömítés anyaga megfelelő formára préselt azbesztmentes növényi rostokból álló anyag, melyen, a kritikus helyeken, hengerek, olaj és vízvezetékek furatai fémlemezzel erősítenek meg.
Összeszerelés:
- mielőtt összerakjuk újra a motort, mindenképpen a hengerfejet vigyük el egy gépműhelybe vizsgáltassuk be és ha szükséges síkoltassuk fel.
Minimum gyári vastagságú tömítést használjunk. A túl vékony tömítés nem veszi fel az egyenetlenségeket és a hengerfejcsavarok meghúzásakor akár a hengerfej is elrepedhet.
Mindig új hengerfej csavarokat használjunk az összerakáshoz!
Távolítsuk el az égéstérből, a hengerfejre lerakódott szennyeződéseket.
Különös tekintettel ügyeljünk a lehúzási nyomatékokra és tartsunk több óra szünetet a lépések közt.
Hengerfej, motor felújítás ajánlás: Petrilla művek Nyíregyháza <
Egyedileg készített kistraktor hengerfej tömítések speciális rézborítással és Motorit márkanevű 450 °C hőmérsékletet bíró alapanyagból. (klikk ide az alapanyag specifikációhoz)
Veterán hengerfejtömítés.
Speciális gépünk segítségével bármilyen alakzatot kivágunk, és bármilyen alakzatot be is peremezünk.
A képen látható hengerfej tömítést, hozott hengerfej alapján lett gyártva. Az eredeti minta elszakadt.
Speciális 6 hengeres, versenyautó hengerfej tömítés Motorit 450°C
Frenzelit novaMica Thermex 1000°C különleges alapanyagból is tudunk hengerfej tömítést készíteni csak Lv.: 1,5 mm; 2 mm vastagságból, vagy Lv.: 0,2 mm lágy, jó tömítő képességgel bíró vörösrézborítással.
Borításkor a vastagságok kombinálhatók a 1,5 és 2 mm vastagsággal.
Példák: 1,5 mm egy oldalon borítva rézzel – 1,7 mm lesz
1,5 mm két oldalon boríta rézzel – 1,9 mm lesz
A kép alsó részén a régi, a felső részén az általunk gyártott két darab hengerfej tömítés látható.
Speciálisan tömítésvágásra tervezett gépünk segítségével bármilyen alakos síktömítést kivágunk.
Gasket Cutting
Parafa tömítés vágás.
Szelepfedélhez, olajteknőhöz.
A képen egy 4 mm vastagságú parafalemezből készült szelepfedél tömítés vágása látható.
Anyagtakarékosság, gyorsaság, pontosság, kedvező árak!
Gasket Cutting
Ez is CNC munka.
Gumilemez vágás 15 mm vastagságig
Tömítések sorozatgyártása
Gasket Cutting
Perem-, tömítés-, egyéb alkatrészek sorozatgyártása
Gasket Cutting
Turbó Motoritból készített kipufogó tömítés